Szkoła Podstawowa im. Powstańców Wielkopolskich 1918/1919 w Kuźnicy Czarnkowskiej

Matematyka klasa 7 - część 6

Dzisiaj ciągle zostajemy w graniastosłupach, ale zadania odrobinę trudniejsze:

Zadanie 7 i 12 strona 263

Jeżeli za szybko pójdzie (obliczeń jest mało) to dodatkowo 13 strona 263 

Jestem pod adresem kwarantanna2020@interia.pl

Podpowiedzi:

ZACZĄĆ OD RYSUNKU

Do zadania 7 i 12:

W obu zadaniach trzeba obliczyć wysokość, wzoru na wysokość nie ma

W obu zadaniach mamy podane niektóre wymiary oraz już wyliczoną objętość. Jaki jest wzór na objętość? Czy we wzorze na objętość znajdę wysokość?

We wzorze V = a * b * c (to wzór na objętość jakiej bryły?) nie występuje literka h (wysokość), ale czy wysokość musi być zawsze oznaczona literką h? a, b i c to wymiary prostopadłościnu, "a" to długość, "b" to szerokość, a "c" to...

We wzorze V = Pp * h co potrzebujemy znać, żeby wyliczyć wysokość? Co nam podano w zadaniu, a co musimy sobie policzyć? W jaki sposób obliczamy POLE TRÓJKĄTA PROSTOKĄTNEGO? Co traktujemy jako podstawę, a co jako wysokość?

Do zadania 13

Co oznacza słowo PRAWIDŁOWY w nazwie graniastosłupa?

Rysunek!

Wzór na objętość takiej bryły?

Które wymiary mamy, którego brakuje?

Skąd wziąć brakujący wymiar?