Szkoła Podstawowa im. Powstańców Wielkopolskich 1918/1919 w Kuźnicy Czarnkowskiej

Matematyka klasa 7 - część 5

Pytania, wątpliwości, odpowiedzi standardowo na: kwarantanna2020@interia.pl

Dzisiaj tylko zadania z obliczania objętości graniastosłupów prostych, wszystko strona 263:

zadanie 3 i 6 - zrobić je jedno po drugim

zadanie 4

Kto zrobi samodzielnie, ze zrozumieniem, tak, że po powrocie do szkoły będzie te zadania rozumiał i umiał zrobić - ma WEEKEND!

Podpowiedzi (wolno czytać dopiero jak się próbowało samemu wcześniej rozwiązać):

zadanie 3 i 6
Do obliczania objętości sześcianu co potrzebujemy? (wzór na objętość sześcianu to?)

W 3 mamy długość wszystkich krawędzi, a potrzebujemy jednej. Ile krawędzi ma sześcian? Co o nich wiemy? Co zrobić, żeby ze wszystkich obliczyć tylko jedną potrzebną?

W 6 mamy pole całego sześcianu, a do objętości znowu - co potrzebujemy? Jak z pola całego sześcianu (czyli ilu ścian? jakich?) przejść do długości jednej krawędzi? Czy mając pole kwadratu da się obliczyć długość jego boku?

zadanie 4

Skoro każde 15m3 powietrza wystarcza jednej osobie to co potrzebujemy wiedzieć o pomieszczeniu, żeby obliczyć ile osób bezpiecznie może w nim przebywać?